آهنگ حمیرا | دانلود تمامی آهنگ های حمیرا قدیمی و جدید

آهنگ حمیرا | دانلود تمامی آهنگ های حمیرا قدیمی و جدید

دانلود آهنگ های زیرخاکی حمیرا – دانلود آهنگ های شاد حمیرا به همراه آهنگ های برتر

Full Music Homeyra

حمیرا

حمیرا که نام اصلی او پروانه افشاری می باشد خوانندهٔ ایرانی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در پاییز سال ۱۳۴۴ با آهنگ «صبرم عطا کن» و با آهنگسازی استادش، علی تجویدی آغاز کرد که با استقبال مردم و اساتید موسیقی روبرو شد. پس از چندین اثر موفق دیگری همانند «پشیمانم» که با آهنگسازی علی تجویدی همراه بود، وی با استاد دوم خود پرویز یاحقی، آشنا شد که این آشنایی منجر به ازدواج و خلق آثار ماندگار دیگری گردید. حمیرا بعد از جدایی از پرویز یاحقی با سایر هنرمندان فعالیت هنری خود را ادامه داد که در این دوران علاوه بر موسیقی سنتی ایرانی، موسیقی پاپ و موسیقی تلفیقی را به کارنامهٔ هنری خود افزود. به گفته علی تجویدی، صدای حمیرا در گسترهٔ آلتو قرار دارد و در عین حال، قابلیت سوپرانو از ابتدا زیر تا بم را داراست.

.

برای ذخیره کردن هر آهنگ در گوشی یا کامپیوتر خود روی گزینه دانلود بزنید

.

حمیرا دنیا دنیا

دانلود

.

.

حمیرا امان از درد دوری

دانلود

.

.

حمیرا عاشق تر از همیشه

دانلود

.

.

حمیرا عطر نگاه

دانلود

.

.

حمیرا بخند به روی دنیا

دانلود

.

.

حمیرا بی نیازی

دانلود

.

.

حمیرا ده بهار

دانلود

.

حمیرا در سال ۱۳۲۳ خورشیدی در شهر تهران به دنیا آمد. وی از خانوادهٔ بانفوذ و سرشناس امیرافشاری، که اصالتی آذری دارند، است. پدرش از زمین‌داران بزرگ آذربایجان و مالک ۱۵۰ قریه و روستا در منطقهٔ شمال غرب ایران بود. از همان دوران کودکی حمیرا، خانهٔ آن‌ها به افتخار افراد بانفوذ حکومتی، شاهد مراسم بزرگ با حضور هنرمندان نامیِ آن زمان، مانند روح‌انگیز، بنان، ملوک ضرابی و بسیاری دیگر بود که همین انگیزهٔ اولیهٔ دختر خانواده برای روی آوردن به آواز شد. حمیرا، به دور از چشم پدر و با تشویق همسرش که تازه از آلمان برگشته بود، با نام‌نویسی در آزمون صدا در شورای رادیوی آن زمان، باعث حیرت و تحسین اعضای شورا شد و پس از آن تحت آموزش علی تجویدی قرار گرفت. وی در پاییز ۱۳۴۴ خورشیدی با خواندن اثر «صبرم عطا کن» به شهرت رسید.

.

حمیرا دل سپرده

دانلود

.

.

حمیرا دیوونتم

 

دانلود

.

.

حمیرا دوره دوره

دانلود

.

.

حمیرا همزبونم باش

دانلود

.

.

حمیرا خاطرات شمال

دانلود

.

.

حمیرا خونمو میخوام

دانلود

.

.

حمیرا لحظه خداحافظی

دانلود

.

.

حمیرا محبت عشق

دانلود

.

حمیرا در پاییز سال ۱۳۴۴ خورشیدی و در آغاز فعالیت هنری‌اش، اثری به نام «صبرم عطا کن» در دستگاه سه‌گاه با آهنگسازی علی تجویدی و شعری از بیژن ترقی را اجرا کرد که در کتاب ترانه‌های ماندگار به ثبت رسیده‌است. وی به علت مخالفت پدر با خوانندگی دخترش، فعالیت هنری خود را با نام مستعار حمیرا آغاز کرد. اما پدرش صدای دختر خود را می‌شناسد و چون آوازه‌خوان بودن دخترش را دور از شان خانوادگی خود می‌پنداشت، همه صفحات موجود در بازار تهران را خریداری کرده و در خانه خود انبار می‌کند؛ و همین علت باعث کمیابی صفحات صدای حمیرا در آن زمان می‌شود.

بعد از یک سال درطی یک سفر اروپایی که برای پدر حمیرا پیش می‌آید حمیرا که از حمایت مادر خود برخوردار بود به کار هنری خود ادامه می‌دهد. دومین اثر مشترک حمیرا، تجویدی و ترقی ترانه‌ای به نام «سرگردان» در گوشهٔ موالیان از گوشه‌های مهجور دستگاه همایون است. اثر «پشیمانم» بعداً ساخته شد که به‌دلیل مدولاسیون زیبایی که از همایون به سه‌گاه تغییر مقام می‌دهد و بازمی‌گردد، باعث تحول عظیمی در موسیقی سنتی ایرانی شد. پدر وی با آگاهی از اثر جدید دختر خود، وی را از خانه طرد و از ارث محروم می‌کند. حمیرا در ادامه کارهای هنری‌اش با استاد دوم خود پرویز یاحقی آهنگساز و نوازنده سرشناس ایرانی آشنا شده، که این آشنایی به ازدواج می‌انجامد.

.

حمیرا منتظر به راه

دانلود

.

.

حمیرا مسافر غریب

دانلود

.

.

حمیرا سفر کرده

دانلود

.

.

حمیرا وقتی که رفتی مردم

دانلود

.

.

حمیرا با دلم مهربون شو

دانلود

.

.

حمیرا بهار عاشق من

دانلود

.

.

حمیرا باز شب اومد

دانلود

.

.

حمیرا بگو چه بگویم

دانلود

.

.

حمیرا به یاد روح انگیز

دانلود

.

ترانه‌های حمیرا تا سال ۱۳۵۷ خورشیدی بیشتر در مایه موسیقی دستگاهی و موسیقی سنتی بود، بعد از انقلاب ایران وی در کنار خواندن آوازهای اصیل ایرانی به موسیقی تلفیقی (پاپ سنتی) هم روی آورد.

در سبک خواندن حمیرا ویژگی‌های مکتب آوازی اصفهان بیشتر از مکتب آوازی تهران غلبه دارد. مهم‌تر از آن، حمیرا توانسته‌است در طول بیش از نیم قرن فعالیت هنری، همیشه در اوج بماند و جزء چند ستارهٔ مطرح و ماندگار موسیقی ایران باشد. تحریرها، ویبراسیون تحریرها و صدای پر احساسی که مفهوم واژه‌ها و ترانه‌ها را به زیبایی فضاسازی می‌کند، از دیگر ویژگی‌های صدای حمیرا است.

.

حمیرا خانه عشق کجاست

دانلود

.

.

حمیرا خدایا تو دانی

دانلود

.

.

حمیرا مرا نفریبی

دانلود

.

.

حمیرا می عاشقانه

دانلود

.

.

حمیرا پشیمونم

دانلود

.

.

حمیرا صبرم عطا کن

دانلود

.

  • 20 ژانویه 2024
  • 0 نظر

دیدگاه خود را بگذارید