دانلود آهنگ های سیما بینا (شاد قدیمی محلی یکجا)

دانلود آهنگ های سیما بینا (شاد قدیمی محلی یکجا)

دانلود تمامی آهنگ های سیما بینا به صورت فول آلبوم یکجا و تکی با لینک مستقیم و پخش آنلاین تمام آهنگ ها Sima Bina

سیما بینا

سیما بینا

سیما بینا (زاده ۱۴ دی ۱۳۲۳) نوازنده، نقاش، پژوهشگر، آهنگساز و خوانندهٔ آوازها و ترانه‌های محلی ایرانی است. او از کودکی در کنار احمد بینا پدری که استاد موسیقی سنتی و شاعر و آهنگساز ترانه‌های اولیه او بود، رشد کرد. هر چند وی تحقیقات بسیاری در مورد موسیقی نواحی ایران داشته و چندین آواز از آنها را اجرا کرده است اما شناخت وی بیشتر روی موسیقی محلی خراسان متمرکز است.

سیما بینا در شهر خوسف از استان خراسان جنوبی به دنیا آمد. نام مادرش پوراندخت ایران‌نژاد و پدرش احمد بینا بود. سیما در کنار پدری که استاد موسیقی سنتی و شاعر و آهنگساز ترانه‌های اولیه او بود، رشد کرد.

او از سن ۹ سالگی خوانندگی را در رادیو ایران آغاز کرد. ردیف موسیقی ایرانی و تکنیک‌های آوازی را نزد استادانی چون محمد ابراهیم مالکی (استاد موسیقی سنتی خراسان جنوبی)، موسی‌خان معروفی و نصرالله زرین‌پنجه فراگرفت. چون اهل بیرجند بود، این شهر پایگاه اولین پژوهش‌ها و جستجوهای وی از نظر ترانه‌ها و آهنگ‌های محلی قرار گرفت. در واقع اکثر ترانه‌هایی که سیما بینا اجرا کرده، ترانه‌های محلی بیرجند و اطرافش بوده است که امروزه به خراسان جنوبی معروف است.

سیما بینا پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشتهٔ نقاشی در سال ۱۳۴۹ به تحصیل موسیقی ایرانی و ردیف را نزد عبدالله دوامی و محمدابراهیم مالکی ادامه داد. او پس از سال ۱۳۵۷ در کنار تدریس موسیقی و آواز با همراهی محمدابراهیم مالکی به پژوهش و گردآوری ترانه‌های محلی ایرانی و بازنویسی آهنگ‌های مردمی و روستایی، به‌ویژه موسیقی‌های محلی زادگاهش خراسان، پرداخته‌است. او با سفر به دورافتاده‌ترین نواحی در سرتاسر این ناحیه توانسته‌است مجموعه‌ای از ترانه‌ها و آهنگ‌های کمیاب و تقریباً فراموش‌شده را جمع‌آوری کند. از سال ۱۳۷۲ سیما بینا برای ارائهٔ گنجینهٔ یافته‌هایش در موسیقی محلی ایرانی به جشنواره‌های موسیقی در کشورهای گوناگون دعوت شده‌است.

او نخستین زنی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ کلاس تعلیم آواز دایر کرد. همچنین نخستین زنی بود که در تالار وحدت به اجرای کنسرت پرداخت. از سال ۱۹۹۳ میلادی تا به امروز به جشنواره‌های جهانی دعوت شده و موسیقی محلی ایران را به گوش علاقه‌مندان رسانده‌است.

کتاب «لالایی‌های ایران» حاصل سی سال پژوهش در سفرهای سیما بینا به شهرها وروستاهای مختلف و ملاقات با مادران پیر و جوان ایرانی است.

.

آهنگ سیما بینا آهوی من

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا الا دختر

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا برق شمشیر

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا بیا جانا

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا همدل

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا های لای لای

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا خان جان

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا کوراوغلو

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا مجنون

دانلود

.

آهنگ سیما بینا نی و دف

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا نوروز

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا صبر گلاره

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا سبز گلاره

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا شفتالو

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا شاه خطایی

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا شرط با ساغر

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا یارب یارب

دانلود

.

.

آهنگ سیما بینا یوسف گمگشته

دانلود

.

  • 24 نوامبر 2023
  • 0 نظر

دیدگاه خود را بگذارید