دانلود آهنگ های ویگن (قدیمی و عاشقانه)

دانلود آهنگ های ویگن (قدیمی و عاشقانه)

اهنگ ویگن ,20 آهنگ برتر ویگن ,آهنگ های عاشقانه ویگن ,ترانه قدیمی ویگن ,دانلود آهنگ های شاد ویگن ,دانلود اهنگ ویگن غمگین ,فول آلبوم 320

اهنگ ویگن

ویگن دِردِریان خوانندهٔ موسیقی ژانرهای جاز و پاپ و بازیگر فیلم در سال‌های ۱۳۵۱–۱۳۳۴ خورشیدی، از ایرانیان ارمنی‌تبار بود. او یکی از نخستین خواننده‌های ایران بود که با گیتار در صحنه ظاهر شد و ایرانیان او را به عنوان «سلطان جاز» می‌شناختند. او هنرمندی بود که از همان ابتدا با سبکی نو وارد دنیای موسیقی پاپ شد و همین امر رفته‌رفته بر شهرتش افزود. ویگن علاوه بر موسیقی در زمینهٔ سینما نیز فعالیت داشت و در دهه‌های سی و چهل خورشیدی در چند فیلم سینمایی نقش آفرید.

بخش نخست فعالیت خوانندگی وی در «عصر طلایی موسیقی پاپ ایرانی» یعنی از اوایل دههٔ ۱۹۷۰ میلادی تا زمان انقلاب ۱۳۵۷ (۱۹۷۹ میلادی) بود که وی مجبور به ترک ایران شد و بخش دوم آن نیز از زمان مهاجرتش به ایالات متحده آمریکا آغاز گشت که تا زمان درگذشتش در سال ۱۳۸۲ ادامه یافت.

ویگن در اوایل دههٔ ۵۰ خورشیدی به ایالات متحده آمریکا رفت و در آنجا ازدواج کرد و در کاباره‌های ایرانی فعالیت هنری داشت. از همسر اولش اُلگا، صاحب سه فرزند دختر به نام‌های «ژاکلین» (ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده) و «آیلین» (بازیگر و مجری تلویزیون) که دوقلو هستند و «کاترین» شد و از همسر دومش بِلا، صاحب یک پسر به نام «ادوین» یک دختر به نام «اِولین» شد که همگی آنها در خارج از ایران زندگی می‌کنند. او پس از مهاجرت به ایالات متحده آمریکا با همسر سومش «کارن» که آمریکایی‌الاصل بود ازدواج کرد.

ویگن بر اثر بیماری سرطان پروستات در روز یکشنبه ۴ آبان ماه سال ۱۳۸۲ برابر با ۲۶ اکتبر ۲۰۰۳ در سن ۷۳ سالگی در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا درگذشت و در «گورستان پیرس برادرز ولی اوکس» در وست لیک ویلیج، کالیفرنیا به خاک سپرده شد.

.

آهنگ ویگن آخ دلم تنگه

دانلود

.

.

آهنگ ویگن آخرین دیدار

دانلود

.

.

آهنگ ویگن آوازه خوان

دانلود

.

.

آهنگ ویگن بندر

دانلود

.

.

آهنگ ویگن بارون بارونه

دانلود

.

.

آهنگ ویگن بازگشت

دانلود

.

.

آهنگ ویگن بی ستاره

دانلود

.

.

آهنگ ویگن چرا نمیرقصی

دانلود

.

.

آهنگ ویگن دل دیووانه

دانلود

.

.

آهنگ ویگن دل غافل

دانلود

.

.

آهنگ ویگن عشق

دانلود

.

.

آهنگ ویگن کجاوه

دانلود

.

.

آهنگ ویگن کلاغ پر

دانلود

.

.

آهنگ ویگن مهتاب

دانلود

.

.

آهنگ ویگن مستو خراب

دانلود

.

.

آهنگ ویگن محضر عشق

دانلود

.

.

آهنگ ویگن رنگین کمان

دانلود

.

.

آهنگ ویگن ساقی

دانلود

.

.

آهنگ ویگن شاید بیایی

دانلود

.

.

آهنگ ویگن زیر بارون

دانلود

.

  • 9 دسامبر 2023
  • 0 نظر

دیدگاه خود را بگذارید