آهنگ مهستی | دانلود تمامی آهنگ های مهستی قدیمی و خاطره انگیز + شاد

آهنگ مهستی | دانلود تمامی آهنگ های مهستی قدیمی و خاطره انگیز + شاد

فول آلبوم مجموعه آهنگ های شاد قدیمی مهستی با کیفیت 320 و پخش آنلاین برای ماشین

مهستی

مهستی

مهستی به نام افتخار دَدِه‌بالا که با نام هنری مهستی شناخته می‌شود، خوانندهٔ موسیقی سنتی و پاپ ایرانی بود. او در طول بیش از چهار دهه فعالیت بیش از ۲۰۰ ترانه اجرا کرد. مهستی دارای گسترهٔ صوتی متزوسوپرانو بود او ابتدا توسط اکبر گلپایگانی کشف شد و در ۱۸ سالگی نیز با پرویز یاحقی آشنا شد و در سن ۲۰ سالگی اولین اجرای خود به‌ نام «آنکه دلم را برده خدایا» (گلهای رنگارنگ شماره ۴۲۰) را منتشر کرد که در مقام شوشتری اجرا شده بود. او کمی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ از ایران خارج شد. ابتدا به لندن و سپس برای همیشه به ایالات متحده آمریکا رفت و تا زمان درگذشت در شهر سانتاروزا زندگی می‌کرد. بیشتر آثاری که او پس از انقلاب اجرا کرد در قالب ترانه‌های پاپ، سنتی و مردمی هستند. مهستی خواهر کوچکتر هایده، خواننده ایرانی بود.

.

برای ذخیر آهنگ در گوشی یا سیستم خود روی دانلود بزنید

.

مهستی آخرین طبیب

دانلود

.

.

مهستی آشنا

دانلود

.

.

مهستی اسیر

دانلود

.

.

مهستی عزیزم

دانلود

.

.

مهستی بابت عشق

دانلود

.

.

مهستی برگ گل

دانلود

.

.

مهستی بس کن

دانلود

.

.

مهستی بزار من خودم باشم

دانلود

.

.

مهستی بیا بنویسیم

دانلود

.

.

مهستی بی محبت

دانلود

.

.

مهستی بگذر

دانلود

.

.

مهستی در بسته

دانلود

.

.

مهستی دلم

دانلود

.

.

مهستی دلم تنگه

دانلود

.

مهستی ، در ۲۵ آبان ۱۳۲۵ در تهران، خیابان ایران (خیابان عین‌الدوله)، زاده شد. پدر وی محمد دده‌بالا که متولد روستای دده‌بالا از توابع شهر تبریز بود و مادرش از ثروتمندان اهل رشت بود. پرویز یاحقی استعداد خوانندگی او را در نوجوانی کشف کرد. یاحقی صدای او را در یکی از نشست‌ها به‌طور اتفاقی می‌شنود و بسیار به صدایش علاقه‌مند می‌شود و وی را به خوانندگی و موسیقی تشویق می‌کند. اکبر گلپایگانی در مصاحبه‌ای عنوان می‌کند که هایده و مهستی را او آموزش داده و سپس به آهنگسازان معرفی کرده‌است. هایده از مهستی بزرگ‌تر بود اما مهستی به‌علت تجرد، زودتر از خواهر خود پا در وادی هنر گذاشت. وی نام هنری خود را از مهستی گنجوی شاعر معروف ایرانی برگرفت.

شروع کار مهستی در سن ۱۹سالگی در برنامهٔ گل‌ها شمارهٔ ۴۲۰ و با خواندن ترانه‌ای به نام آن که دلم را برده خدایا ساختهٔ بیژن ترقی در سبک موسیقی سنتی ایرانی بود اما پس از طی زمان و همراه با گرایش عمومی برای موسیقی پاپ به‌خصوص در دوران پس از انقلاب ۱۳۵۷، آهنگ‌هایی نیز در این سبک اجرا نمود. نخستین کار وی در این زمینه ترانهٔ بچه نشو ای دل ساختهٔ جهانبخش پازوکی بود.

.

مهستی دل های خسته

دانلود

.

.

مهستی دنیا

دانلود

.

.

مهستی عشق پاک

دانلود

.

.

مهستی غمگین  و تنها

دانلود

.

.

مهستی حقیقت

دانلود

.

.

مهستی هنوزم دوست دارم

دانلود

.

.

مهستی حوصله عاشقی ندارم

دانلود

.

.

مهستی خوب من

دانلود

.

پیش از انقلاب، همسر نخست مهستی پس از مدتی زندگی با او، عاشق فیروزه خوانندهٔ کوچه‌بازاری شد و از مهستی جدا شد. مهستی علاقهٔ زیادی به همسرش داشت و با این رخداد بسیار غمگین شد و ترانه‌های بیا خونه، بازیچه و سرانجام دلقک را خطاب به کورس ناظمیان، همسر نخست خود خواند ولی پس از مدتی با همسر دومش ازدواج کرد. مهستی دو بار ازدواج کرد و سرانجام هر دو ازدواج، جدایی بود. بعد از این دو جدایی تصمیم گرفت که تنها زندگی کند و با مادر خود در فرمانیهٔ تهران زندگی کرد. وی از ازدواج نخست با کورس ناظمیان صاحب دختری به نام سحر ناظمیان شد. ازدواج دوم او با بهرام سنندجی صاحب کارخانهٔ کفش بود. مهستی از تنها دختر خود یعنی سحر دو نوهٔ دختری به نام‌های ناتاشا و ناتالی داشت.

.

مهستی لبخند

دانلود

.

.

مهستی مستی

دانلود

.

.

مهستی میخونه بی شرابه

دانلود

.

.

مهستی مدارا

دانلود

.

.

مهستی محبت

دانلود

.

.

مهستی مونس

دانلود

.

در سال ۲۰۰۵ میلادی، آکادمی جهانی هنر، ادبیات و رسانه از وی برای بیش از ۴۰ سال فعالیت در زمینهٔ موسیقی سنتی ایرانی و مردمی و پاپ ایرانی تقدیر به عمل آورد و به وی نشان شیر طلایی اهدا گردید.

از او با احتساب گل‌های رنگارنگ حدود چهل آلبوم برجای مانده‌است. مردمی بودن و شرکت در بسیاری از کارهای عام‌المنفعه و همچنین برخورد صمیمانهٔ وی با مردم در کنسرت‌ها باعث علاقهٔ زیاد مردم به وی بود که باعث شد نسل‌هایی که بعد از مرگ وی به دنیا آمده بودند تا به امروز، وی و ترانه‌های او را به‌خوبی بشناسند و از آن‌ها استقبال کنند.

.

مهستی مسافر

دانلود

.

.

مهستی نفس

دانلود

.

.

مهستی نازی نازی

دانلود

.

.

مهستی پرستوها

دانلود

.

.

مهستی صبور شرقی

دانلود

.

.

مهستی سحر

دانلود

.

.

مهستی سایه عشق

دانلود

.

.

مهستی سپیده دم

دانلود

.

.

مهستی تقصیر توست

دانلود

.

مهستی پس از انتشار آلبوم موفق از خدا خواسته در حالی که مشغول تهیهٔ آلبوم دیگری با همکاری شادمهر عقیلی بود، پس از چهار سال بیماری سرطان رودهٔ بزرگ در سانتا روزا، کالیفرنیا در ساعت ۷:۵۲ صبح ۴ تیر ۱۳۸۶ در سن ۶۰ سالگی در حالت اغما درگذشت.

پیکر مهستی پس از انتقال از شمال کالیفرنیا، در ساعت ۱۲:۳۰ روز جمعه، ۸ تیر ۱۳۸۶ در گورستان وست‌وود در لس آنجلس به خاک سپرده شد. هزاران نفر از جمله خوانندگان و بازیگران برجستهٔ ایرانی مقیم خارج از کشور و همچنین جمشید دلشاد، نخستین شهردار ایرانی در ایالت کالیفرنیا و بیژن پاکزاد از طراحان معروف ایرانی مقیم آمریکا در مراسم خاکسپاری مهستی شرکت کردند.

بعد از فوت وی، ۴ خوانندهٔ خانم ایرانی، لیلا فروهر، سپیده، هنگامه و هلن به درخواست شبکهٔ تپش، آهنگی برای یادبود مهستی به نام «به یاد مهستی» را اجرا کردند. این ترانه ابتدا قرار بود به عنوان هدیه‌ای به مهستی تقدیم شود اما پس از درگذشت او منتشر شد.

.

مهستی طعنه

دانلود

.

.

مهستی تازه

دانلود

.

.

مهستی وداع

دانلود

.دانلود آهنگ های خاص و کمیاب

  • 22 دسامبر 2023
  • 0 نظر

دیدگاه خود را بگذارید